İyi Bir Pazarlama Hunisi Oluşturmanın 4 Aşaması

Yayınlanan: 2022-02-11

İşinizde bir tane olması kesinlikle en değerli varlıktır. Artık müşteri kazanmak için satış çabalarına son verin, otomatikleştirilmiş bir Pazarlama Hunisi geliştirin. Bugün, bunu tartışacağız. Hazırmısınız millet?

Biz de, gidelim! ️ Bildiğiniz gibi, LinkedIn'de haftada 100 bağlantı talebi sınırı ile müşteri adayı oluşturmak daha karmaşık hale geldi. Ancak şimdi, Waalaxy ile, Pazarlama Dönüşüm Huninizde daha fazla ziyaretçi oluşturmak için LinkedIn'in ve e-posta göndermenin gücünden yararlanabilirsiniz. Şimdi otomatik huni ile neler yapabileceğinizi birlikte öğrenelim Otomatik bir sistemle şunları yapabilirsiniz:

  • B2b araştırmanızda zamandan tasarruf edin.
  • Daha fazla potansiyel müşteri (veya müşteri adayı) oluşturun.
  • Ürünleriniz/hizmetleriniz için yeni müşteriler edinin.
  • 7/24 ödemeleri toplayın.
  • Temanızla ilgili bir konuda hedef kitleyi eğitin.

Bu yazıda, otomatik pilotta çalışan ve satışlarınızı artıran etkili bir pazarlama hunisinin nasıl oluşturulacağına bakacağız. Gitmeye hazır? İlk soruyla başlayalım..

Pazarlama Huni : tanım

Otomatik bir pazarlama hunisi ("dönüşüm tüneli ", "dönüşüm hunisi", "satış hunileri" olarak da adlandırılır), birkaç pazarlama aşamasından geçerek basit bir ziyaretçiyi sadık bir müşteri haline getirmenize olanak tanıyan bir satış sürecidir. Bu oldukça basit bir tanım, ancak bir sonraki bölümde daha derine ineceğiz. ️

Pazarlama hunisinin 4 aşaması nedir?

Bir satış tüneli, İnternet kullanıcısına satın alma sürecinde eşlik etmenizi sağlar. Potansiyel müşteriyi beslemenize (kurşun yetiştirme ), yani ürünü satın almaları için bilgi bulmalarına ve sorularını yanıtlamalarına yardımcı olmanızı sağlar.

Bu tünelin 4 aşaması vardır: Görünürlük, İlgi, Karar, Tutma.

E-ticarette satış hunisi - nasıl oluşturulur ve kullanılır? | Blog Fırsatı

(resim kaynağı: dealavo)

1. Görünürlük (veya “farkındalık”)

Kendinizi hedef kitlenize tanıtın.

"Görünürlük" aşamasında sizin rolünüz, potansiyel müşterinin zihninde markanızla ilgili bir iz yaratmaktır. Bu, hizmetlerinizle birlikte kişisel markanız (kişisel markalaşma ) veya ürünleriniz için profesyonel markanız (profesyonel markalaşma) olabilir. Potansiyel müşteri, çözümünüzün piyasada var olduğunun farkında olmalıdır. Markanızın adını bilmeleri gerekir.

Farkındalık yaratmak için yapmanız gerekenler:

  • Sosyal ağlarda (ve özellikle hedefinizin ağlarında) güçlü bir varlığa sahip olun – profesyonel bir hesapla her hafta LinkedIn , Instagram, Twitter'da gönderi paylaşabilirsiniz.
  • Diğer markalarla bağlantılar oluşturun – ortaklıklar, sponsorlar, etkinlikler, web seminerleri , canlı YouTube..
  • Reklam Ver – Ayrıca sosyal ağlarda veya Google Ads ile doğrudan Google'da reklam verebilirsiniz.
  • SEO kullanın – Uzmanlığınız ve ürünleriniz hakkında alakalı makaleler oluşturun ve Google'da konum kazanmak için SEO kurallarına uyun.

Sosyal ağlarda benimsenecek stratejiler hakkında daha fazla bilgi edinmek için = kılavuzu izleyin.

2. Menfaat (ya da “değerlendirme”)

"Düşünme" aşamasında amaç, potansiyel müşterinizin daha fazlasını bilmek istemesini sağlamaktır. Onunla ilgilenmek. Ve bunu yapmak için şunları üretmeniz gerekir:

  • Markanıza ilgi – İletişiminiz aracılığıyla kendinizi alanınızda bir uzman olarak konumlandırın.
  • Ürününüze ilgi - Bu ürün benim için doğru mu ve ihtiyaçlarımı karşılayabilir mi? Web sitenizdeki öğreticiler veya ürün sayfaları aracılığıyla.
  • Onu elde etme arzusu – kaliteli bir çözüm mü? Hangi sonuçları almayı bekleyebilirim?

Bu aşama çok duygusaldır. Sorunları ilgi alanına sokmanız gerekiyor. Ve faydaları arzuya bastırın.

Bu aşamada başarılı olmak için e-ticaret sitenizin optimize edilmiş olması gerekir. Potansiyel müşteri, sitenizdeki/açılış sayfanızdaki bilgilerle tüm sorularını yanıtlayabilmelidir. Bu da dikkatlerini çekmek için düzenli ve görsel olmalıdır.

İşte eksiksiz bir açılış sayfası örneği:

  1. Slogan, aracın değer teklifini hızlı bir şekilde açıklar.
  2. İncelemeler, kendinizi bir uzman olarak konumlandırmanıza ve güven aşılamanıza olanak tanır.
  3. Kaynaklar, daha fazlasını bilmesi gereken kullanıcıya rehberlik etmek için vardır.
  4. Harekete geçirici mesaj, satın alma kararının oluşturulmasına yardımcı olur. (3 numaralı adım.)

3. Karar (veya “satın alma modu”).

Pazarlama otomasyonunun zamanı geldi. “Karar” aşamasında sıcak bir müşteri adayını müşteriye dönüştürmeniz gerekir. İlk iki aşamayı geçti - sizin var olduğunuzu biliyor ve onun için ilginç bir çözüm sattığınızı biliyor.

Karar vermesine yardımcı olmanın en iyi yolu, UX - kullanıcı deneyimini iyileştirmektir. Elbette, çerezlerin önceden doğrulanması gerekir. Müşteri yolculuğunda sitenizi kolaylaştırın :

Önceden doldurulmuş ödeme bilgileri, kayıtlı posta adresi, kaydedilen alışveriş alışkanlıkları.

Optimize edilmiş bir web sitesine ek olarak, satın alma kararını yönlendirmek için başka stratejiler de kullanabilirsiniz:

  • Bir e-posta kampanyası veya çok kanallı bir pazarlama kampanyası.
  • Sosyal ağlarda takipler,
  • Kişiselleştirilmiş kuponlar.
  • LinkedIn mesajları.

Bu, pazarlama tekniğinizin, markanıza ve ürününüze ilgi gösteren insanları karar vermeye teşvik etmek olduğu zamandır.

4. Tutma

Artık müşteri adayı satın almak istediğini biliyor. Harekete geçmelerine yardımcı olmak için açılışınızda veya web sitenizde doğru yerlerde CTA'ları (harekete geçirici mesaj) kullanın.

Bu CTA'lar farklı olabilir ve potansiyel müşteriyi etkilemeden blogunuzun her yerine akıcı bir şekilde yerleştirilmelidir.

  • “Bülten için kaydolun”
  • "Kayıt olmak"
  • "Şimdi al"
  • "Denemek"
  • "Daha fazla bilgi edin"
  • ”Tekliften yararlanın”
  • “Teklifi keşfedin”

Dönüşüm oranınızı artırmak için birkaç stratejiye güvenebilirsiniz:

  • Münhasırlık – “Kendi özel tasarımınızı yaratın”.
  • Nadirlik – “Stokta yalnızca 5 ürün kaldı”.
  • Aciliyet. – Yalnızca bugün” “Teklif şu tarihe kadar geçerlidir” “Yalnızca bugün

Neden iyi bir pazarlama hunisi yapmalısınız?

Bir pazarlama hunisi biraz slayt gibidir. Yani tamamen soğuk bir insanı ücretli teklifinize akıcı ve doğal bir şekilde götürecektir. Bununla birlikte, pazarlama hunisinin uzunluğu ve türü bir ana kritere bağlıdır: olası müşterinin sıcaklığı.

Başka bir deyişle, potansiyel müşterinizin daha önce görülen 3 adımlı süreçte (farkındalık, değerlendirme, karar) nerede olduğunu belirleyen metrik. Otomatik bir pazarlama hunisinin size çok yardımcı olacağı birkaç duruma göz atalım.

Daha fazla potansiyel müşteriyi dönüştürmek ve daha fazla müşteriye dönüşmek için

Daha önce de söylendiği gibi, bir tünel bir kişinin evresini değiştirmenize izin verir. Yani halleri:

  • Ziyaretçi.
  • Olasılık.
  • Müşteri.

Örneğin, daha fazla olası müşteriyi dönüştürmek için e-posta adresi karşılığında ücretsiz bir kaynak sunabilirsiniz. Ardından, "potansiyel müşteri" aşamasından "müşteri" aşamasına geçmek için kaydolduktan sonra onları ücretli teklifinize yönlendirin. ️

Eğitim tekliflerinizi satmak için

Otomatik bir pazarlama hunisi oluşturmak, bilgi ürünleri dünyasında yaygın olarak kullanılmaktadır. Yani, çevrimiçi eğitim gibi dijital ürünlerin satışında. Örneğin, bazı araçlar çok kolay bir şekilde dönüşüm hunisi oluşturmanıza yardımcı olabilir. En çok kullanılanlar Systeme io ve Clickfunnels'dir.

Aşağıda, eğitim teklifleriniz için çıktısını alabileceğiniz bir tünelin nasıl oluşturulacağına ilişkin bir örnek verilmiştir:

  • Bağışlanan bir kaynak karşılığında ad ve e-posta toplamak için sayfayı yakalayın.
  • Konunuzla ilgili bir web semineri için kayıt formu içeren teşekkür sayfası.
  • Kullanıcının web seminerinden sonra aldığı satış sayfası.

Ardından, web seminerinizi tanıtmak için bir dizi otomatik e-posta gönderirsiniz. Ve eğitiminizi web seminerinizin sonunda satarsınız.

Ürün ve hizmet satmak için

Ürün ve hizmet satıyorsanız otomatik satış tünelinin gücünü de kullanabilirsiniz. Örneğin, bir grafik tasarımcı olarak danışman/serbest çalışansanız, kolayca müşteri bulmanıza yardımcı olabilir. İşte bir örnekle nasıl çalışabileceği:

  • “Logo kimliğinizi doğru bir şekilde nasıl seçersiniz?” konulu bir dijital kitap sunuyorsunuz.
  • Dijital kitap karşılığında e-posta adresini toplarsınız.
  • Tasarımlarınız, müşteri yorumlarınız vb. ile otomatik e-postalar gönderirsiniz.
  • Calendly sayfanıza e-postanın sonunda bir harekete geçirici mesaj yaparsınız.
  • Hizmetlerinizi görüntülü/telefon görüşmesi ile sunuyorsunuz.

Aynı durum e-ticaret siteleri için de geçerlidir. Bu sadece grafik tasarımcılar için bir örnektir. Bir sonraki bölümde, temanız ne olursa olsun otomatik dönüşüm hunisini nasıl oluşturacağımızı göreceğiz.

Uzman bir pazarlama hunisi nasıl oluşturulur?

Potansiyel müşterilerinizi satın almaya ikna etmek için çok fazla zaman harcamanıza gerek kalmadan dönüşüm sağlayan satış makinenizi oluşturmak için bu basit adımları izleyin.

1. Adım: Bir kurşun mıknatıs oluşturun

İlk adım, ziyaretçinizin iletişim bilgilerini takas edecek bir şey bulmaktır. Temel olarak, e-posta adresi toplanmalıdır. Ancak potansiyel müşteriyle ilişkinizi yaşam döngüsü boyunca kişiselleştirmek için daha da ileri gidebilirsiniz :

  • İlk adı.
  • Telefon numarası.
  • Firma Adı.
  • Web sitesi
  • Senin adresin.
  • Vb.

Ziyaretçilerinize sunabileceğiniz birçok mıknatıs vardır, her zaman metin yazarlığı üzerinde çalışmayı ve akılda kalıcı bir başlığa sahip olmayı unutmayın. İşte bazı fikirler: ️

  • Ücretsiz danışma.
  • İndirim kuponu.
  • Kontrol listesi.
  • Sınavlar.
  • Video.
  • Video serisi.
  • Araç kutusu.
  • Takvim. ️
  • Dijital ses dosyası.
  • Röportaj yapmak.
  • Canlı demo.
  • Giriş bileti.
  • E-posta eğitimi.
  • Fiziksel ürün.
  • Dosyayı kaydırın.
  • Bilgisayar grafikleri.
  • Telefon görüşmesi.
  • Denetim.
  • Fiyat tahmini.
  • Beyaz kağıt.
  • Dijital kitap.
  • tişört.
  • İstatistiksel veri.
  • Vaka Analizi.
  • Açıklayıcı rehber.
  • İndirilebilir PDF.
  • Web semineri
  • Cevrimici egitim.

Potansiyel müşterinizin 1 numaralı acısını bulun ve kurşun mıknatısınızla kısmen yanıt verin. Örneğin bir e-ticaret siteniz varsa indirim kuponu sunun çünkü asıl acı çok fazla harcama yapmaktır. Örneğin, bir web pazarlama ajansıysanız, potansiyel müşterinizin dijital pazarlama stratejisine ilişkin bir denetim sunun.

Örneğin, bir SEO danışmanıysanız, potansiyel müşterinizin karşılaştığı sorunlar hakkında soru sormak için 20 dakikalık ücretsiz bir danışmanlık sunun.

Kurşun mıknatısın amacı: bir ziyaretçi ile ihtiyacı olan bir kişi arasında ilk dönüşüm adımını oluşturmak. Aşağıdaki adımlar bu ihtiyacı karşılamanıza izin verecektir.

2. Adım: Arama teklifi oluşturun

Arama teklifi , müşterinizin karşı konulamaz olduğu için geri çevirmekte zorlanacağı bir şeydir.

  • Gerçek bir değer önerisi olan bir teklif.
  • Pahalı olmayan bir tekliftir (50€'nun altında).

Örneğin olabilir:

  • Ucuz bir fiziksel ürün (e-ticaret örneği).
  • Bir video eğitimi (infopreneurship örneği).
  • Bir yazılım.
  • Ücretli bir dijital kitap.
  • Birinci sınıf bir içerik.

Amaç, potansiyel müşteriyi mümkün olan en kısa sürede müşteriye dönüştürmek ve onları "müşteri" durumuna getirmektir. Ardından, müşterinizi yükseltebileceksiniz. İşte şimdi göreceğimiz şey bu!

3. Adım: Bir Amiral Gemisi Teklifi Yaratın

Amiral gemisi teklifiniz, ana ürününüz/hizmetinizdir. Çoğu zaman, insanlara amiral gemisi bir ürün sattığınızda daha ileri gitmek isteyeceklerini fark edeceksiniz. Bu nedenle, ihtiyaçlarını karşılamak için oldukça standart bir hizmet sunabilirsiniz. Bu olabilir

  • Manuel bir hizmet.
  • Uzun bir video eğitimi.
  • Bir yazılım.
  • Bir koçluk.

Amiral gemisi teklifinizin amacı, önceki alıcılarınızı en hiperaktif olanları belirlemeleri için nitelendirmeyi başarmaktır. Bu şekilde, onlara daha da fazla değer sunuyorsunuz. Ancak bunu otomatik pazarlama huninizde uygularsanız, bazı kişilerin daha da ileri gitmek isteyeceğini göreceksiniz.

4. Adım: Premium bir teklif oluşturun

Premium teklifin devreye girdiği yer burasıdır. Yani, genellikle zaman veya birim yerine performansa göre ücretlendirilen özel bir teklif. Örneğin, bu olabilir:

  • Haftada bir koçluk ve ayda bir rapor ile 6 aylık bir refakat.
  • Hedefinize ulaşana kadar özel koçluk.

Bu teklifin avantajı, müşteri tarafından belirlenen sonuca ulaşırsanız size "klasik" ve ayrıca prim olarak ödeme yapılacağından, kişinin hayatını değiştirmesine yardımcı olabilecek olmanızdır.

Aşağıda, bir web pazarlama şirketinin daha fazla müşteri bulmasına yardımcı olmak isteyen olası satış danışmanıyla ilgili bir örnek verilmiştir.

Hedef ve KPI şu olabilir: önümüzdeki çeyrekte 30 müşteriyle sözleşme imzalayın. Hedef aşılırsa desteğin fiyatı 1 500 €/ay + 5 000 € bonus olabilir. Açıkçası, üst düzey bir teklif için satın alma karar sürecini otomatikleştirmek zordur. Kişinin ihtiyaçlarını anlamanız, çözümler önermeniz ve teklifinizin sonuçlarını belirlemeniz gerekir.

Ancak zamandan kazanmak istiyorsanız, satış sürecinin bir bölümünü yine de otomatikleştirebilirsiniz. ️

5. Adım: Pazarlama hunisi ve otomasyon

Bu marketinf hunisi aracılığıyla müşterilerin inişini otomatik hale getirebileceksiniz:

  • Kurşun mıknatısınız.
  • Arama teklifiniz.
  • Amiral gemisi teklifiniz.
  • Premium teklifiniz.
  • Satış sayfanız.

Bunun için Systeme io, Clickfunnels, OptimizePress, Podia ve diğerleri gibi araçları kullanabileceksiniz. Kullanımı çok kolay, otomatik satış hunisi oluşturmada genellikle İsviçre Çakısı bıçaklarıdır. Bazıları ücretli, diğerleri ücretsiz. Küçük bir başlangıç ​​parasıyla bile, sizin de bugün huninizi nasıl başlatabileceğinize bir göz atalım.

Ücretsiz bir pazarlama hunisi nasıl oluşturulur?

Satış sürecinizi hallettikten sonra pazarlama stratejisi kısmını halletmeniz gerekiyor. Amaç: ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satın alma ve rahat bir yaşam sürme arzusu yaratmak.

Systeme io'da bir hesap oluşturun

Systeme.io, pazarlama hunileri oluşturmaya yönelik bir yazılımdır ve ücretsiz bir sürüm sunar. Ücretsiz sürümle, örneğin şunları yapabilirsiniz:

  • 2000 kişiye kadar toplayın.
  • Sınırsız e-posta gönderin.
  • En fazla 10 sayfalık 3 çevrimiçi pazarlama hunisi oluşturun.
  • Alan adınızla 1 blog oluşturun.
  • Blog makaleleri yayınlayın ve SEO'nuz üzerinde çalışın (İnternet kullanıcısı tarafından kullanılan arama motorunun ilk sonuçlarında görünmek için)
  • Parolayla korunan bir üye alanınız olsun.
  • İçeride istediğiniz kadar üyeniz olsun.
  • Sınırsız dosya depolayın.
  • Minimum pazarlama eylemlerinizi otomatikleştirin.
  • 1 otomatik senaryo oluşturun.
  • A/B testleri yapın.
  • Kuponlar oluşturun.
  • Karşı konulamaz tekliflerinizi tanıtmak için sosyal ağları kullanın
  • Yukarı satışlar, aşağı satışlar ve sipariş darbeleri oluşturun.

Kısacası, bu yazılımın ücretsiz sürümü ile sahip olduğunuz büyük olasılığı gördünüz. Tünelinizi başlatmak için ihtiyacınız olan tek şey bu.

Ayrıca, Google Adwords veya LinkedIn Ads gibi ücretli reklamlarla çevrimiçi satışlarınızı artırmayı da seçebilirsiniz.

Şimdi nasıl harekete geçileceği aşağıda açıklanmıştır!

Müşteri yolculuğunu adım adım oluşturun

Ücretsiz hesabınızı oluşturduktan sonra, pazarlama dönüşüm huninizi oluşturmaya başlayabilirsiniz :

  • İlk adım, yakalama sayfanızı, yani potansiyel müşterilerinizden temel bilgileri (en azından e-posta adresi) toplamanıza izin verecek açılış sayfasını oluşturmaktır.
  • İkinci adım, satış sayfanızı oluşturmaktır. Bu, çevrimiçi işletmenizin ana açılış sayfasıdır . Ürününüzü veya hizmetinizi satmanızı sağlar.

Mümkün olduğu kadar çok ziyaretçiyi olası satışlara dönüştürmek için harika bir yakalama sayfasını nasıl oluşturursunuz?

İşte harika bir yakalama sayfası oluşturmak için bazı adımlar.

Muhtemel kişinin acısını anlayın

İlk adım, potansiyel müşterilerinizin sorunlu noktalarını anlamaktır.

  • En büyük bilinçli hayal kırıklıkları nelerdir?
  • Bilinçli hayal kırıklıklarının derin acıları nelerdir?

İhtiyacın araştırılmasına derinlemesine gitmek önemlidir.

Örneğin, emlak çevrimiçi eğitim işindeyseniz. En büyük bilinçli hayal kırıklığı, daha fazla şey yapmak için daha fazla para kazanamamaktır. Bunun ardındaki hayal kırıklığını arayın.

Çoğu zaman, bunun arkasında özgürlük eksikliği vardır. Örneğin kilo vermede, potansiyel müşterinin bilinçli hayal kırıklığı fazla kilolu olmasıdır.

Kendine sor:

Neden? Niye? Bu sorunun kökü nedir?

Burada, derin acı genellikle başkalarının bakışlarıdır.

Potansiyel müşterilerinizin acısını anlayın ve bunu yakalama sayfasında öne ve merkeze koyun.

Yakalama sayfasının yapısını oluşturun

Bu makalede daha önce öğrenilen AIDA yapısını kullanın ve kişinin arzusuyla bir alt kanca yazarak, bilinçli hayal kırıklığını ve derin acıyı vurgulayan güçlü bir kanca ile başlayın.

Ardından, kişinin tamamen kendisiyle ilgili olduğunu hissetmesini sağlamak için biraz yazı yazın. Bu, sorunlara baskı yapmak veya küçük bir hikaye anlatmak olabilir.

Ardından, teklifinizin avantajlarını yedekleyin. Bunu yapmak için, faydaları belirtmekle ve özelliklerle ilişkilendirmekle başlayın ve ardından anlamı ekleyin (bu, derin arzulara dokunur).

Bir örnek:

Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi kitlesel olarak satan bir satış sayfasını nasıl oluşturursunuz?

Yakalama sayfası için, biraz daha ileri gitmeniz dışında pek farklı değil. Yani, mesajınızı müşterilerinizin sonuçlarına ve referanslarına odaklayacaksınız. Satış sayfanızın ikna gücünü en üst düzeye çıkarmak için Robert Cialdini'nin 6 etki ilkesini kullanabilirsiniz:

  • Karşılıklılık ilkesi (ne kadar çok teklif ederseniz, o kadar çok alırsınız).
  • Tutarlılık ilkesi (küçük bir taahhüt, bir taahhüt ataleti yaratır).
  • Sosyal kanıt ilkesi (diğer insanlar harekete geçti).
  • Otorite ilkesi (otorite figürleri bana güvendi, sonuçlar).
  • Sempati ilkesi (teklifinizin insani yönü).
  • Nadirlik ilkesi (sınırlı ve özel sürüm).

Ürün ve hizmetiniz için bu unsurları üzerinde çalışın ve satış sayfanıza ekleyin.

Otomatik marketinf dönüşüm hunisini test edin

Satış tünelinizi oluşturduktan sonra test etmeniz gerekecek. Bir şeyi hatırla:

Piyasa her zaman haklıdır.

Teklifleriniz işe yaramayabilir. Aslında girişimcilerin yaptığı ilk hata, bir pazar ihtiyacını karşılayan bir teklif tasarlamak yerine kendi isteklerine göre bir şeyler yaratmaya çalışmaktır.

Yakalama sayfası için ölçümler

Yakalama sayfanızın dönüşüm oranı neredeyse tamamen teklifinize ve metin yazarlığınıza bağlı olacaktır. Web tasarımı, özellikle B2B ortamında dönüşüme dönüşür. İşte bazı sayılar:

  • Mükemmel dönüştürme oranı: >%45.
  • Ortalama dönüşüm oranı: %10-45.
  • Düşük dönüşüm oranı: <%10.

B2C pazarında biraz daha az, ancak satış sayfanızın grafik tasarımının yine de içilebilir olması gerekecek.

Bir ödeme sayfası için ölçümler

İşte bir ödeme sayfası için bazı rakamlar:

  • Mükemmel dönüştürme oranı: >%65.
  • Ortalama dönüşüm oranı: %20-65.
  • Düşük dönüşüm oranı : <%10.

Pazarlama dönüşüm huninizi nasıl hesaplarsınız?

Şimdi satış hunilerinizin karlılığını nasıl hesaplayacağınıza bakacağız. Bu, otomatik huninizin optimize edilmeyi veya reklam akınına uğramayı hak edip etmediğini bilmenizi sağlar. Anlamak için çok önemli bir terimle başlayalım, müşteri edinme maliyeti! ️

Müşteri edinme maliyetini (CAC) hesaplayın

CAC, promosyonda 1 müşteri kazanmanın size maliyeti olan ortalama finansal tutardır. Örneğin, bir satış elde etmek için Google Ads'de 17€ harcarsanız, CAC'niz 17'dir.

Anladınız: Kârlılığınızı artırmak için CAC'nizi mümkün olduğunca azaltmak işletmeniz için çok önemlidir ve bu, bir sonraki çok önemli metrik olan, ile tamamlanır.

LTV (yaşam süresi değeri), bir müşterinin, müşteri döngüsü boyunca size getirdiği ortalama finansal para miktarıdır. Size bir örnek vermek gerekirse:

  • Bir müşteri birkaç ay/yıl içinde size 400€'luk satış getirirse, LTV 400'dür.

Bu, müşterinizin getirdiği toplam para miktarıdır. CAC'nizin aksine, işletmenizin karlılığını sağlamak için LTV'niz mümkün olduğunca yüksek olmalıdır. Ama şimdi karlı olup olmadığınızı nasıl anlarsınız? Hemen göreceğimiz şey bu.

ROI'yi hesaplayın ve optimize edin

ROI (yatırım getirisi), bir eylemin karlılığını sağlayan bir ölçümdür . ROI 1'den büyükse, karlıdır. 1'den küçükse, karlı değildir. Ve hesaplamak için hiçbir şey daha basit değil:

YG = LTV/CAC.

Bir örnek alalım. Ortalama CAC'niz 88 €'dur. Ortalama LTV ise 274€'dur. Bu nedenle YG'niz: 274/88 = 3,11. Bu, promosyonunuza yatırdığınız 1€'nun sonunda 3,11€ çıkacağı anlamına gelir. Yatırılan euro başına 2,11€ brüt kar elde ettiniz.

Ve otomatikleştirilmiş pazarlama huninizde, insanları tünele sokmak için girişte ne kadar yatırım yaptığınıza ve çıkışta ne kadar geri döndüğünüze dikkat etmeye çalışın. Yatırım Getirisi'ni mümkün olduğu kadar yüksek yapın ve YG'nizi yükseltmek için tünelin her adımını optimize edin.

Otomatik pazarlama huninizin performansını optimize etmek için Waalaxy'yi kullanın

B2B LinkedIn arama ve e-posta gönderme otomasyon aracımız Waalaxy, insanları tünelinizin girişine daha düşük bir maliyetle yerleştirmenize yardımcı olur. Aslında, Waalaxy'nin aracı sakince kullanmanız için ücretsiz bir sürümü var.

Yapabileceksin :

  • Hedeflenen kişilere toplu davetleri otomatik olarak gönderin.
  • Satışlarınızı tanıtmak ve sayfanızı yakalamak için bir dizi otomatik mesaj gönderin.
  • Kişi veritabanınızı güçlendirin.
  • Daha fazla satış yapın.

Diğer araçların aksine, Waalaxy sizi her gün gönderebileceğiniz davet sayısında sınırlamaz. Ve tamamen güvenli. İnsanları araştırmaya ve onları tünelinize sokmaya başlamanız için 12'den fazla otomatik dizi arasından seçim yapabilirsiniz.

2-mesaj-dizi-waalaxy

Makalenin sonucu: potansiyel pazarlama hunisi nedir?

Bugün bu makalede, aşağıdaki noktaları keşfettiniz:

  • Pazarlama hunisi nedir?
  • Otomatik bir pazarlama hunisi nasıl çalışır?
  • Neden bir pazarlama hunisi yapmalı?
  • Uzman bir pazarlama hunisi nasıl oluşturulur?
  • Nasıl hesaplanır?
  • Performansınızı optimize etmek için Waalaxy olarak da bilinen bir otomasyon aracı kullanma.

Sıkça Sorulan Sorular

En iyi pazarlama hunisi nedir?

Bu soru oldukça aldatıcı çünkü hedeflerinize ve ihtiyaçlarınıza bağlı olarak tünel oluşturmak için yazılım seçimi değişebilir. Bu yazıda size Systeme.io'yu tanıttık ama Clickfunnels, OptimizePress veya iyi Podia'yı kullanabilirsiniz.

Pazarlama hunisi nasıl yapılır?

Yukarıda açıkladık ama işte huni yapmak için temel adımlar ️:

  • Kişiliğiniz üzerinde çalışın,
  • Katma değeri yüksek içerikler oluşturun,
  • İçeriğinizi tanıtın,
  • Ücretsiz ve premium içerik teklifleri oluşturun,
  • Web sitenizin SEO ve SEA'sını optimize edin,
  • Dönüşüm tünelleri oluşturun.

sistem IO nedir?

Daha önce de belirtildiği gibi, bu SAAS yazılımı, bir web sitesi oluşturmak ve çevrimiçi bir iş geliştirmek için gerekli tüm araçları bir araya getiren bir araçtır.

İşte, artık satış sayfanızı nasıl oluşturacağınızı ve tanıtacağınızı ve Waalaxy ile otomatik bir Pazarlama Hunisi oluşturmayı biliyorsunuz. Size daha fazla bir şey öğretmemize gerek yok, tek yapmanız gereken başlamak.